Veel gestelde vragen over vaste personenalarmering
-
Vragen over vaste personenalarmering
-
V. Waaruit bestaat de standaard vaste personenalarmering?
A: De standaard personenalarmering bestaat uit een alarmeringskastje, dat dient te worden aangesloten op de netstroom en verbonden wordt met een vaste telefoonaansluiting. Dit kan zowel een analoge telefoonaansluiting zijn of een digitale telefoonaansluiting via een kabelleverancier (bv een abonnement met telefoon, TV en eventueel internet). Bij dit kastje wordt standaard een hals- of polszender naar keuze geleverd. U kunt uw voorkeur aangeven op het aanmeld formulier personenalarmering van De Zorgcirkel.
-
V. Werkt mijn personenalarmering ook wanneer ik geen vast telefoonnummer heb maar alleen mobiel?
A: Neen. Voor deze vorm van personenlarmering is een vaste telefoonlijn verplicht. Mocht u daar niet over beschikken dient u deze voorafgaande aan de installatie van personenelarmering aangevraagd en geïnstalleerd te hebben. Dit kan zowel een analoge telefoonaansluiting te zijn of een digitale telefoonaansluiting via een kabelleverancier (bv een abonnement met telefoon, TV en eventueel internet).
-
V. Bij wie vraag ik personenalarmering aan?
A: Wanneer u personenalarmering van De Zorgcirkel wil ontvangen dan kunt u dit aanvragen via de pagina personenalarmering op de website van Zorgcirkel Services www.zorgcirkel.nl/zorgcirkel-services/.
Of u kunt contact op te nemen met Zorgcirkel Services. Telefoon 088 55 99 500 of per Email: services@zorgcirkel.com
-
V. Ik heb recht op personenalarmering via mijn ziektekostenverzekeraar. Hoe vraag ik dit aan?
A: Wanneer u een aanvullende ziektekostenverzekering heeft kun u in aanmerking komen voor een (gedeeltelijke) vergoeding van de abonnementskosten van uw personenalarmering. U dient hiervoor contact op te nemen met de telefonische hulpmiddelenlijn van uw ziektekostenverzekeraar. Wanneer u hiervoor in aanmerking komt wordt u verwezen naar de zorgcentrale die is gecontracteerd door de ziektekostenverzekeraar. Dit verschilt per ziektekostenverzekeraar. Wanneer u zorgopvolging wenst door de thuiszorg van De Zorgcirkel dient u dit op te geven op het aanvraagformulier van de zorgcentrale.
-
V. Ik wil een spoedplaatsing aanvragen voor plaatsing van personenalarmering via De Zorgcirkel. Kan dit?
A: Ja. Dit dient u aan zo snel mogelijk aan te geven bij Zorgcirkel Services. In geval van een spoedplaatsing wordt de personenalarmering binnen 24-uur na aanvraag geplaatst. Hiervoor wordt bij u een toeslag in rekening gebracht door De Zorgcentrale. U dient er wel voor te zorgen dat er iemand in huis aanwezig is om de monteur binnen te laten. Mocht de monteur volgens afspraak bij u voor de deur staan en u bent niet aanwezig worden er voorrijkosten aan u doorberekend door De Zorgcentrale.
-
V. Kan ik een rookmelder aansluiten op de personenalarmering?
A: Ja dit is mogelijk. Hier zijn extra kosten per maand aan verbonden. Neem contact op met Zorgcirkel Services over de mogelijkheden (o.a. rookmelder, trekkoord in de badkamer). Telefoon 088 55 99 500 of per Email: services@zorgcirkel.com.
-
V. Wat is de procedure na aanmelden?
A: Wanneer u het aanvraag formulier compleet heeft ingevuld en naar De Zorgcirkel heeft gestuurd wordt u aangemeld bij De Zorgcentrale. Het installatie bedrijf van De Zorgcentrale neemt contact met u op voor het maken van een afspraak voor het installeren van de personenalarmering bij u thuis. De monteur zal u de werking van de personenalarmering uitleggen en voordat hij vertrekt zal hij een testmelding maken om te controleren of uw personenalarmering goed is aangesloten.
-
V. Waarom is een sleutelkluis verplicht?
A: Wanneer u zelfstandig woont is het hebben van een sleutelkluis verplicht. Onze Zorgcirkel thuiszorgmedewerkers is het niet toegestaan met huissleutels overstaat te gaan. Bovendien dienen wij in geval van calamiteiten (bv wanneer u zelf niet mee de deur kunt openen) bij u binnen te kunnen komen zonder onnodig tijdsverlies. De Zorgcirkel biedt twee soorten sleutelkluizen aan op haar website. Aan beide opties zijn kosten verbonden. Kijk voor meer informatie op www.zorgcirkel.nl/zorgcirkel-services/. of neem contact op met de Zorgcirkel Services. Telefoon 088 55 99 500 of per Email: services@zorgcirkel.com.
-
V. Ik heb geen indicatie voor thuiszorg. Kan ik wel opvolging krijgen door de Thuiszorg van De Zorgcirkel?
A: Als u geen indicatie heeft voor de thuiszorg van De Zorgcirkel maar wel beschikt over personenalarmering kunt u toch opvolging krijgen van de thuiszorg van De Zorgcirkel. Hiervoor brengen wij een extra tarief in rekening. U dient wel bekend te zijn als cliënt van De Zorgcirkel. U kunt de opvolging ook laten verzorgen door familie of mantelzorgers of in combinatie met de opvolging door de thuiszorg van De Zorgcirkel. Zie de website van De Zorgcirkel voor meer informatie op www.zorgcirkel.nl/zorgcirkel-services/. of neem contact op met Zorgcirkel Services. Telefoon 088 55 99 500 of per Email: services@zorgcirkel.com
-
V. Wat moet ik doen om mijn abonnement personenalarmering op te zeggen?
A: Wanneer u uw abonnement wil opzeggen bv. door overlijden, verhuizen of opname in een intramurale instelling, dan kunt u dit aangeven via de link op de pagina personenalarmering op onze website of u kunt dit melden aan Zorgcirkel Services Telefoon 088 55 99 500 of per Email: services@zorgcirkel.com. Deze opzegging kan ook door een nabestaande worden gedaan. U krijgt dan een mutatieformulier toegestuurd die u ondertekend toe kunt mailen aan Zorgcirkel Services. Zorgcirkel Services zal hierop uw opzegging doorgeven aan de Zorgcentrale.
Wanneer de opzegging is verwerkt door De Zorgcentrale krijgt u binnen 5 werkdagen een retourdoos opgestuurd op het adres dat u heeft ingevuld op het mutatieformulier. Wanneer de retourdoos met het alarmapparaat en de hals- of polszender is terugontvangen door De Zorgcentrale wordt uw abonnement gestopt.
-
V. Hoe vraag ik een extra hals- of polsalarm aan?
A. Het is mogelijk op het zelfde alarmapparaat een extra hals- of polszender aan te sluiten. Dit heet een partnerbonnement. Neem hiervoor contact op met Zorgcirkel Services op werkdagen via T. 088 55 99 500 of via Email E. services@zorgcirkel.com.
-
V. Wat moet ik doen als ik mijn hals- of polzender ben verloren?
A. U kunt een nieuwe hals- of polszender aanvragen. Hier zijn kosten aan verbonden. Neem hiervoor contact op met Zorgcirkel Services op werkdagen via T. 088 55 99 500 of via Email E. services@zorgcirkel.com.
-
V. Waaruit bestaat de standaard vaste personenalarmering?
-
Facturatie van de kosten van personenalarmering
-
V. Wie stuurt de factuur over de personenalarmering?
A: U wordt gefactureerd door De Zorgcentrale
-
V. Wat kan ik verwachten op mijn factuur van De Zorgcentrale?
A: Op de factuur van De Zorgcentrale kunnen de volgende posten voorkomen:
- Installatiekosten (eenmalig)
- Abonnementskosten voor het gebruik van personenlarmering (maandelijks)
- Abonnementskosten voor het gebruik van gekoppelde apparaten aan uw personenlarmering bv. rookmelder, partnerabonnement met tweede halszender(maandelijks)
- Toeslag spoedplaatsing (eenmalig)
- Voorrijdkosten i.g.v. niet thuis op afgesproken tijd met de monteur of als gevolg van een verwijtbaar defect aan uw personenalarmering
- Kosten voor verlies hals- of polszender
- De kosten voor apparatuur die u niet terug heeft gestuurd na beëindiging van het abonnement personealarmering.
-
V. Ik heb vragen over mijn factuur. Bij wie kan ik terecht?
A: Bij vragen over uw factuur dient u contact op te nemen met De Zorgcentrale. Telefoon 010 - 2717525 of per Email: klantenservice@dezorgcentrale.nl.
-
V. Wie stuurt de factuur over de personenalarmering?