Cliëntervaringen

Hoe ervaart de cliënt onze zorg- en dienstverlening? Om dit te achterhalen, hebben we diverse instrumenten ingezet.

Het binnenkomen is een hele ervaring: ruim, open, fris, uitnodigend. Blij. Ontvangen door vrolijke enthousiaste mensen die niet te beroerd zijn om even iets te improviseren doordat je onverwacht langskomt.
Over De Mieuwijdt ZorgkaartNederland, 9 juli 2019

ZorgkaartNederland

In 2019 hebben we ons ingezet voor het ophalen van meer feedback van cliënten en naasten met behulp van ZorgkaartNederland. Dit heeft geleid tot 140 nieuwe reviews  met een 8,3 als gemiddeld beoordelingscijfer. (Ter vergelijking: in 2018 ontvingen we 16 reviews met een 6,1 als gemiddelde). Van alle reacties die we in 2019 ontvingen, beveelt 85% De Zorgcirkel aan.

Over ZorgkaartNederland
ZorgkaartNederland is een openbare website waar mensen een review kunnen plaatsen over de zorg die zij hebben ervaren. Dit schetst een beeld van ervaringen en helpt anderen kiezen voor een zorgaanbieder die bij hen past. De reacties worden per locatie of thuiszorgregio gegeven en zijn voor iedereen inzichtelijk.

Benieuwd naar onze beoordelingen? Bekijk ze op de website van ZorgkaartNederland.

Mijn zus (90) is daar wegens dementie opgenomen. Wij bezoeken haar met enige regelmaat en zijn iedere keer weer onder de indruk hoe met zus en de andere bewoners omgegaan wordt. Uiterst vriendelijk, geduldig en behulpzaam waar nodig. Het vroeger beruchte aanspreken met omaatje is voorbij: altijd mevrouw. Als ik ooit opgenomen zou moeten worden, zou ik graag naar Molentocht willen.
Over Zorgcirkel Molentocht ZorgkaartNederland, 16 mei 2019

Jaarlijkse meting cliëntoordelen

Lotte: Beschrijving van de kwalitatieve of kwantitatieve uitkomsten op de jaarlijkse meting van cliëntoordelen. Daarnaast geeft het kwaliteitsverslag op deze plaats een beschrijving van de NPS-score (of de score op de aanbevelingsvraag van Zorgkaart Nederland) per locatie van de verpleeghuisorganisatie (volgens KvK-inschrijving).

Alles gaat redelijk goed.
Over Zorgcirkel Thuiszorg Oosthuizen e.o. ZorgkaartNederland, 16 mei 2019

Nieuwe zorgevaluatie

Wij geloven dat kwaliteit in de relatie ontstaat en willen efficiënt omgaan met de schaarse tijd van zorgmedewerkers. Daarom streven we naar een manier om cliëntervaringen op te halen die al direct bijdraagt aan het verbeteren van die relatie. Om van een bredere groep cliënten te horen hoe zij onze zorg- en dienstverlening ervaart, zijn we in najaar 2019 aan de slag gegaan met een nieuwe wijze om de halfjaarlijkse zorgevaluatie vorm te geven. Een manier die zorgmedewerker en cliënt/vertegenwoordiger helpt bij het voeren van een goed gesprek over de ervaren kwaliteit van zorg.

Vorig jaar zomer kregen we voor het eerst te maken met de thuiszorg, mede door hun goede zorg heeft mijn moeder nog thuis kunnen wonen. Ook door het alert signaleren van de snelle geestelijke achteruitgang door de thuiszorg en daardoor het niet meer veilig wonen voor mijn moeder, woont zij nu sinds een half jaar op kleinschalig wonen in Torenerf. Hier zijn wij ook zeer tevreden over de geboden zorg.
Over Zorgcirkel Torenerf ZorgkaartNederland, 6 november 2019