Extra aandacht van huishoudelijke medewerkers

Waar worden bewoners van Prins Hendrik en Agnes blij van? Van extra aandacht! Hoe kunnen we dat realiseren? José Zonneveld, facilitair manager van regio Egmond-Heiloo, onderzocht de mogelijkheden en maakte hier met haar team een plan voor. Met blije bewoners én blije medewerkers als gevolg.

[QUOTE LIGT NOG TER INZAGE BIJ JOSÉ]

José: “Met de inzet van de Kwaliteitsgelden kunnen onze huishoudelijk medewerkers meer aandacht aan de bewoners geven. Voor elke wekelijkse schoonmaak is er 10 minuten extra tijd die ten volle aan de cliënt wordt besteed. Wat men dan doet, beslist de cliënt. De één drinkt graag samen koffie, de ander wil hulp met de mobiele telefoon of juist even iets in ons winkeltje halen. De bewoners zijn hier heel blij mee en voelen zich meer gezien. Ook biedt de persoonlijke aandacht onze medewerkers meer rust, waardering en werkplezier. Op hen heeft dit zelfs zo’n positief effect dat het ziekteverzuim is afgenomen!”