Feest met cliënten

In 2019 openden we De Zoete Inval in Landsmeer en vierden drie van onze locaties een jubileum. Dat vierden we natuurlijk met de cliënten!

Opening van De Zoete Inval

Om het samenkomen en het maken van contacten tussen bewoners van De Keern en mensen in de wijk te bevorderen, is De Zoete Inval op 24 september geopend. Hier is iedereen van harte welkom voor een kopje koffie, wat lekkers, een praatje en gezelligheid. Niet alleen bewoners van De Keern, het naastgelegen zorgcentrum, maar juist ook voor mensen van daarbuiten. De Zoete Inval is dagelijks geopend vanaf 10 uur en organiseert ook aanschuifmaaltijden en andere leuke activiteiten. De Zoete Inval heeft een centrale plek: aan het Marktplein in Landsmeer.

Jubilea van locaties

Zuidland, Torenerf en De Notaris vierden feest.

10 jaar Zuidland

In mei was het 10 jaar geleden dat Zuidland op het Abel Tasmanplein in Purmerend haar deuren opende. Dit jubileum werd gevierd met een feestweek. (Oud)collega's, vrijwilligers, bewoners en cliënten, mantelzorgers en het reisgezelschap werden flink in het zonnetje gezet met een feestelijk programma. Met als hoogtepunt een optreden van Willeke Alberti!

60 jaar Torenerf

Het 60-jarige bestaan van Torenerf in Wormer werd op 20 mei gevierd met een reünie van oud-medewerkers en vrijwilligers. Burgemeester Peter Tange van Wormerland heette iedereen welkom. Ook was er een foto-expositie ‘Mensen in Wormer’ van het Historisch Genootschap. De expositie bood een blik terug in de tijd met overzetschuitjes die langs molens varen en de melkventer die met de honden- of fietsenkar aan huis kwam.

10 jaar De Notaris

Op 9 oktober bestond De Notaris in Oosthuizen officieel 10 jaar! De Notaris biedt al een decennium lang kleinschalig wonen voor mensen met dementie. Om dit te vieren koos het team van De Notaris voor een ‘persoonsgericht’ feestje in plaats van een ‘officiële’ aanpak. Afgelopen zomer werd ter ere van het jubileum al een barbecue georganiseerd voor bewoners, hun familieleden, medewerkers en vrijwilligers. Daarnaast besloten de medewerkers vooral de twaalf bewoners eens extra in het zonnetje zetten met een serie uitjes met individuele aandacht voor de bewoners.

Zo ging het eerste groepje bewoners een dagje naar een boerderij in Schardam. Alle dieren werden bekeken en er werd geknuffeld met kippen en konijnen. Twee heren van de woongroep hadden wel oren naar een dagje Marken. Zij gingen met twee verzorgenden met de boot naar het voormalige eiland. Door de kleine groepjes hadden verzorgenden alle tijd en aandacht voor de bewoners, wat zichtbaar op prijs werd gesteld. Met een high tea is het feest afgesloten.

Dagje Marken
Barbecue