GRZPLUS op weg naar topcare

Binnen GRZPLUS werken we samen met Omring aan het verlenen van topzorg aan geriatrische patiënten die tijdelijke revalidatie nodig hebben. GRZPLUS staat voor een nog sneller, beter en prettiger herstel van ouderen na bijvoorbeeld een ongeluk, beroerte of een heup- of knieoperatie.

Dit jaar hebben we de lopende projecten voortgezet en ons daarnaast gefocust om via het Topcare potential programma het Topcare-certificaat te behalen. In juni kregen we het goede nieuws dat het Topcare-bestuur heeft besloten dat GRZPLUS zich niet alleen mag opmaken voor de toetredingsvisitatie voor het Topcare-predicaat, maar dat we dat al in november mogen doen in plaats van 1 jaar later. Het versnelde traject is een blijk van waardering voor de enorme ontwikkeling die samenwerkingspartners Omring en De Zorgcirkel doormaken en de inzet van iedereen werkzaam binnen de revalidatie en herstelafdelingen van beide organisaties. In 2020 verwachten we het Topcare-predicaat te behalen!

Over Topcare

Organisaties met het Topcare-predicaat werken onder meer aan de verbetering van de kwaliteit van zorg en behandeling door praktijk- en wetenschappelijk onderzoek en langdurige samenwerking met universiteiten en hogescholen (zoals GRZPLUS doet met de HvA en VU). Zo wordt er veel onderzoek gedaan naar de beste vormen van geriatrische revalidatiezorg (GRZ), zodat mensen weer zo snel mogelijk naar huis kunnen.