Kom werken bij De Zorgcirkel!

De krapte op de arbeidsmarkt vraagt om een intensievere aanpak in het werven van nieuwe collega’s. In 2019 zijn er twee recruiters aangenomen die zich hier volledig op focussen. Zij zorgen voor een nog betere afstemming van de vacatures en wervingsacties op potentiële medewerkers.

Vacatures promoten

Onze vraag naar nieuwe medewerkers is groot. In 2019 hebben we zo’n vierhonderd vacatures opengesteld. Gemiddeld één tot drie per dag! Veel zijn vervuld, maar alsnog hebben we er gemiddeld honderdtwintig tegelijk uitstaan door de hele Zorgcirkel. Om de zichtbaarheid van onze vacatures te vergroten, promoten we deze via Facebook, Instagram, op Indeed en via een abonnement bij LinkedIn. Via analyse en het aantal kliks weten we meteen dat een promotie werkt en anders stellen we hem bij.

Vacatures overzichtelijk op de website
Om het solliciteren via onze website zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben we de vacaturepagina flink aangepakt. De meest voorkomende zorgvacatures zijn nu direct als eerste zichtbaar met een leuke en bijpassende afbeelding. Wil iemand solliciteren? Dan hoeft de kandidaat maar een paar vragen te beantwoorden. Daarna neemt HR-support contact op voor aanvullende gegevens en om de kandidaten aan de juiste zorgmanagers in de regio’s te koppelen.

Meet & Greet

In 2019 organiseerden we vijf Meet & Greet-bijeenkomsten. In Saenden, Westerhout, Sint Nicolaashof en Novawhere konden geïnteresseerden in de zorg op een laagdrempelige manier kennis maken met mogelijk toekomstige collega’s en onze organisatie. Informeel, gezellig en vergezeld van een hapje en drankje. Dankzij deze wervingsmethode hebben we al zeker honderdvijftig mensen gesproken. En, nog belangrijker natuurlijk, van deze groep hebben we al een mooi aantal als nieuwe collega mogen begroeten én geïnteresseerden voor onder meer een interne zorgopleiding!

Meet en Greet nieuwe collegas - 29 aug Alkmaar Westerhout.jpg

Vakantiemaatjes

Met vrolijke foto’s, goedgeplaatste promotie-uitingen en in Egmond aan Zee zelfs de mogelijkheid van een all-inclusive vakantiebaan meldden zich meer vakantiekrachten aan dan in de jaren ervoor. Het blijft moeilijk om geschoold vakantiepersoneel te vinden, maar voor de overige functies in onder andere de horeca en schoonmaak waren we voorzien.

vakantiemaatje ouderen bij camper.jpg