Jubilea

Drie locaties vierden in 2019 een jubilea.

10 jaar Zuidland

In mei was het 10 jaar geleden dat Zuidland op het Abel Tasmanplein in Purmerend haar deuren opende. Dit jubileum werd gevierd met een feestweek. (Oud)collega's, vrijwilligers, bewoners c.q. cliënten, mantelzorgers en het reisgezelschap werden flink in het zonnetje gezet met een feestelijk programma. Met als hoogtepunt een optreden van Willeke Alberti!

60 jaar Torenerf

Het 60-jarige bestaan van Torenerf in Wormer werd op 20 mei gevierd met een reünie van oud-medewerkers en vrijwilligers. Burgemeester Peter Tange van Wormerland heette iedereen welkom. Ook was er een foto-expositie ‘Mensen in Wormer’ van het Historisch Genootschap. De expositie bood een blik terug in de tijd met overzetschuitjes die langs molens varen en de melkventer die met de honden- of fietsenkar aan huis kwam.

10 jaar Notaris

Op 9 oktober bestond De Notaris in Oosthuizen officieel 10 jaar! De Notaris biedt al een decennium lang kleinschalig wonen voor mensen met dementie. Om dit te vieren kiest het team van De Notaris voor een persoonsgericht feestje in plaats van een ‘officiële’ aanpak. Afgelopen zomer werd ter ere van het jubileum al een barbecue georganiseerd voor bewoners, hun familieleden, medewerkers en vrijwilligers. Daarnaast willen de medewerkers vooral de twaalf bewoners eens extra in het zonnetje zetten met een serie uitjes waar plezier en individuele aandacht voor de bewoners het uitgangspunt is.

Zo ging het eerste groepje bewoners een dagje naar een boerderij in Schardam. Alle dieren werden bekeken en er werd geknuffeld met kippen en konijnen. Twee heren van de woongroep hadden wel oren naar een dagje Marken. Zij gingen met twee verzorgenden met de boot naar het voormalige eiland. Door in kleine groepjes te gaan hebben verzorgenden alle tijd en aandacht voor de bewoners wat zichtbaar op prijs werd gesteld. Met een high tea werd het feest afgesloten.

Dagje Marken
Barbecue