Over GRZ
Ook in de geriatrische revalidatiezorg (GRZ) worden cliëntervaringen verzameld. Naar aanleiding van bevindingen van TopCare is de vragenlijst die we hiervoor gebruiken medio 2019 aangepast. In de tweede helft van 2019 hebben 102 GRZ-cliënten de vragenlijst per app ingevuld. 60 procent van hen was een ‘promotor’: zij antwoordden op de vraag of ze GRZ bij De Zorgcirkel zouden aanbevelen aan familie en/of vrienden met een 8, 9 of 10.
Het hoogst werd gescoord op vragen over medewerkers (omgang en aandacht, deskundigheid), over het effect van de revalidatie en over de schone toegankelijke ruimtes. Het laagst werd gescoord op informatie vanuit het ziekenhuis voorafgaand aan opname, met name in Purmerend. Maar ook op maaltijden, het betrekken van cliënt en mantelzorgers bij het opstellen van het behandelplan en aandacht voor (extra) beperkingen in conditie en mobiliteit, scoorden we laag.