Zorg thuis

Met Zorg thuis ondersteunen wij cliënten bij hen thuis, zodat zij (zo lang mogelijk) zelfstandig in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen. Alles is mogelijk. Van hulp in de huishouding, personenalarmering, maaltijdservice, het geven van medicatie tot dagbesteding of juist een bezoek van onze fysiotherapeut. Cliënten met een grote zorgvraag kunnen gebruikmaken van ons Volledig Pakket Thuis.

Volledig Pakket Thuis (VPT)

Met het Volledig Pakket Thuis (VPT) bieden we alle hulp en ondersteuning die men op onze locaties krijgt, maar dan aan huis. De cliënt kiest zelf waar hij of zij behoefte aan heeft. Van passende zorg tot een plezierige invulling van de dag. Wanneer de zorgvraag verandert, passen we het aanbod aan.

In al onze regio’s zijn we bezig met het opzetten van VPT-teams die deze zorg en dienstverlening bieden. Edam-Volendam is koploper. Purmerend en Zaanstreek bieden VPT in bepaalde gebieden aan en in Egmond-Heiloo en Alkmaar wordt VPT in 2020 op grotere schaal aangeboden.

Welzijn in de Zaanstreek

Bij het recent gestarte VPT-team Zaanstreek staat het welzijn van thuiswonende cliënten hoog op de agenda. Daginvullingscoach Vanessa Andersen maakt deel uit van het recente VPT-team in de regio Zaanstreek. Samen met zes collega’s bezoekt zij cliënten thuis met als belangrijkste doel het vergroten van hun welzijn. Vanessa: “Wij vormen een aanvulling op het werk van de zorgverleners. We gaan in gesprek met cliënten en kunnen hen helpen bij het vinden van een betekenisvolle dagbesteding. Thuis of op locatie, net wat de cliënt graag heeft.”