GRZ

In 2019 is door de revalidatieafdelingen hard gewerkt aan het behalen van het Topcare-predicaat. Dit is succesvol verlopen. De Topcare-erkenning voor GRZ-PLUS is de bevestiging dat De Zorgcirkel en Omring effectief samenwerken ten behoeve van sneller, beter en prettiger herstel van ouderen. Bijvoorbeeld na een ongeluk, beroerte of heup- of knieoperatie.

De GRZ-afdelingen werken voortdurend aan optimalisering van de behandeling van en zorg voor revalidanten. De informatievoorziening over de behandeling en de nazorg is verder verbeterd. Revalidanten en hun mantelzorgers worden structureel betrokken bij het opstellen van het behandelplan. De multidisciplinaire intake (MDI) zorgt voor een goede start van de revalidatie. Hierbij wordt steeds meer stilgestaan bij de vraag wat de revalidant bij thuiskomst nodig heeft, om zo zelfstandig mogelijk te kunnen wonen.

GRZ-PLUS is samen met Heliomare een pilot gestart voor revalidatie van ouderen met een dwarslaesie. Dit revalidatietraject start in het revalidatiecentrum en wordt vervolgd in de GRZ. Van begin tot eind zijn behandelaars van beide organisaties betrokken, met als doel: goed voorbereid naar huis.