Cliëntervaringen

Cliëntervaringen zijn voor De Zorgcirkel een heel belangrijk middel om te meten en weten hoe de kwaliteit van onze zorg is. Volgens De Zorgcirkel ontstaat kwaliteit van zorg in de relatie tussen de zorgmedewerker en de cliënt en zijn naasten. Lotte van de Steeg, manager Kwaliteit en Veiligheid bij De Zorgcirkel vertelt over de belangrijkste uitkomsten van de verzamelde cliëntervaringen in 2020.

Cliëntervaringen zijn voor De Zorgcirkel om twee redenen belangrijk, vertelt Lotte. “Inzicht krijgen in hoe cliënten de zorg- en dienstverlening van De Zorgcirkel ervaren én op basis van dat inzicht gericht verbeteracties kunnen uitzetten.” Vanuit het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg en het Kwaliteitskader Wijkverpleging zijn enkele meetmethoden verplicht (ZorgkaartNederland en PREM). Lotte: “Daar doen we natuurlijk graag aan mee, al denk ik dat de sector hiervoor zelf ook heel goede vormen kan vinden.” Een voorbeeld van zo’n nieuwe vorm zijn cliëntevaluatiegesprekken.

Klik op onderstaande onderwerpen voor meer informatie.