Dagactiviteiten en hulp bij huishouding

Zowel dagactiviteiten als hulp bij huishouding worden door de gemeenten gefinancierd, waarvan een aantal ook graag wil weten hoe cliënten dit ervaren. Voor De Zorgcirkel reden om het voor de hele organisatie op te halen. Omdat de PREM-vragenlijst beknopt is, besloot de afdeling Kwaliteit en Veiligheid deze vragenlijst te vertalen naar dagactiviteiten en hulp bij huishouding en ook voor die cliënten in te zetten.

Dagactiviteiten

19 cliënten van De Zorgcirkel en 98 vertegenwoordigers hebben de vragenlijst ingevuld en geretourneerd: een respons van respectievelijk 43 procent en 52 procent.

Op de vraag “zou u deze zorgorganisatie aanbevelen bij familie en/of vrienden” antwoordde 94 procent “ja”. Het hoogst werd gescoord op stellingen over de relatie tussen cliënt en zorgverlener, het laagst op vragen die samenhangen met het aanbod van activiteiten.

hoogste laagste scores dagactv hbh - lotte.jpg

De conclusie van Lotte van de Steeg, manager Kwaliteit en Veiligheid: “We staan er niet slecht voor, de uitkomsten zijn zonder meer positief. Het is wel een multiple choice – vragenlijst, het zegt niet alles over de werkelijke ervaringen die cliënten hebben. Uit de toelichting die mensen hebben gegeven, bleek dat er bij meerdere cliënten behoefte is aan meer beweegactiviteiten of sportmogelijkheden. Dat had De Zorgcirkel zelf ook al proactief opgehaald; in 2021 besteden verschillende regio’s extra aandacht aan bewegen.”

Hulp bij huishouding

220 cliënten van De Zorgcirkel hebben de vragenlijst ingevuld en geretourneerd: een respons van 64 procent. Op de vraag “zou u deze zorgorganisatie aanbevelen bij familie en/of vrienden” antwoordde 94 procent “ja”.

hoogste laagste scores hbh - lotte.jpg
Ik heb een vraag

Hoe kunnen wij u helpen?
Onderwerp is verplicht!
Onderwerp is verplicht!
Vraag is verplicht!
Hoe kunnen wij u bereiken?
Voornaam is verplicht!
Achternaam is verplicht!
Telefoonnummer is verplicht!
Geldig e-mailadres is verplicht!