Heeft u zich al aangemeld voor het cliëntportaal Caren? Klik dan op de button ‘Direct inloggen’. Heeft u nog geen Caren-account? Klik dan op ‘Eerst aanmelden’.

Clientportaal Caren
Meer informatie?
Wilt u hulp bij het gebruik van Caren of meer informatie? Klik op één van de onderstaande buttons. Heeft u een vraag? Kijk dan bij de veelgestelde vragen onderin of ga direct naar de uitgebreide hulppagina van Caren.
Folder
Wilt u een algemeen beeld van wat Caren is? Bekijk dan onze folder (pdf).
-
Veelgestelde vragen
-
Waar vind ik meer informatie over Caren?
Op de kennisbank of hulppagina van Caren wordt uitgebreid uitgelegd hoe Caren werkt en staan ook heel veel veelgestelde vragen. Bezoek de Caren-helpdesk.
-
Hoe kom ik aan een activatiecode?
Deze krijgt u van onze zorgmedewerkers. Bent u de code kwijt? Geef dit dan door aan uw zorgmedewerker. Deze zal u verder helpen.
Let op: we bevinden ons nog in de overstap-periode. Het kan zijn dat u wat later overstapt naar cliëntportaal Caren. U ontvangt de activatiecode dan wanneer dit mogelijk is.
-
Waarom heb ik een activatiecode nodig?
Met de activatiecode kunt u uw Caren-account koppelen aan uw zorgdossier. Hiermee krijgt u inzicht in uw zorgdossier en kunt u contact maken met de zorg. Zonder deze code kunt u Caren alleen gebruiken om met uw naasten te communiceren en zelf afspraken in uw agenda te noteren. De persoonlijke activatiecode is nodig om deze verbinding veilig te houden.
-
Hoe kan ik inloggen?
Via de knop hierboven op deze pagina kunt u inloggen. Heeft u zich nog niet aangemeld? Doe dat dan eerst via de knop 'Aanmelden'.
-
Waarom kan ik niet inloggen?
Heeft u nog geen Caren-account aangemaakt? Dan moet u zich eerst aanmelden, voordat u kunt inloggen.
Is uw wachtwoord niet juist? Klik bij het invullen op het oog-icoontje rechts in het wachtwoord veld om te zien of uw wachtwoord juist is. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op 'wachtwoord vergeten', onderin het inlogscherm.
Heeft u moeite met de twee staps-verificatie? Op de hulppagina van Caren leest u hier meer over.
Gebruikt u uw juiste e-mailadres maar kunt u niet inloggen en herkent het cliëntportaal u niet? Stuur dan een e-mail naar de helpdesk van Caren via info@carenzorgt.nl.
-
Waarom moet ik overstappen?
Bij De Zorgcirkel werkten we eerst met het cliëntportaal via MijnCaress. Door technische ontwikkelingen biedt het cliëntportaal Caren meer gebruiksgemak. Vandaar dat we binnen de hele Zorgcirkel langzamerhand overstappen naar dit cliëntportaal.
-
Kan iemand anders mijn cliëntportaal beheren?
Ja, dat kan. Kies zelf een naaste en vraag hem of haar om een account voor uw aan te maken. Hierbij kan uw naaste aangeven dat hij of zij uw cliëntportaal zal beheren. Deze stappen worden zichtbaar via de aanmeldprocedure. Klik op 'aanmelden' om het account te maken.
Uw naaste kan vervolgens ook andere naasten toevoegen aan uw cliëntportaal.
-
Hoe koppel ik mijn zorgdossier?
Wanneer u zich registreert bij Caren kunt u de activatiecode invoeren die u heeft ontvangen van De Zorgcirkel. Dan krijgt u inzage in uw zorgdossier.
Heeft u al een account aangemaakt zonder activatiecode? Dan kunt u deze alsnog opvragen en/of invoegen via deze uitleg.
-
Hoe lang duurt het voordat ik reactie krijg op een bericht via Caren?
Stuurt u een bericht via Caren naar de zorg? Dan streven we ernaar om binnen 3 dagen te reageren. We vragen uw begrip wanneer dit langer kan duren.
Heeft u een belangrijk bericht of dringende vraag? Bel dan uw contactpersoon of stel hem aan de zorgmedewerker die bij u langskomt. Of bel de klantenservice via 088-55 99 500.
-
Wordt de informatie uit mijn vorige cliëntportaal omgezet naar Caren?
Wanneer u van het Cliëntportaal (MijnCaress) overstapt naar cliëntportaal Caren, wordt uw informatie niet automatisch overgezet. De berichtjes en foto's die daar in stonden, gaan niet mee. Ook dient u zelf uw naasten weer toegang te geven tot Caren.
Zodra u een Caren-account heeft aangemaakt en uw zorgdossier heeft gekoppeld met behulp van de activatiecode, wordt uw zorgdossier inzichtelijk vanuit Caren. In uw zorgdossier kunt u tot één jaar terugkijken.
-
Kan ik foto's en/of berichten uit mijn (oude) Cliëntportaal (MijnCaress) bewaren?
De foto’s en berichten vanuit uw oude Clientportaal (MijnCaress) gaan niet mee naar het nieuwe cliëntportaal Caren. Wilt u deze wel behouden? Bewaar ze dan in een eigen omgeving. Dit kan via screenshots of Print Screen.
Tot juni 2023 kunt u nog inloggen op uw oude Cliëntportaal (MijnCaress) om uw foto's en berichten te zien. Updates van uw zorgdossier zijn enkel te zien via Caren. Ook wanneer u zich nog niet heeft aangemeld voor Caren krijgt u geen updates meer op uw oude cliëntportaal. Voor Zorg Thuis geldt dat vanaf 1 december 2022 en voor bewoners van onze locaties vanaf 5 april 2023.
-
Kan ik mijn Caren-account koppelen aan meerdere zorgorganisaties?
Ja, dat kan! Met uw huidige Caren account kunt u ook koppelen met De Zorgcirkel. U hoeft geen nieuw account aan te maken, maar u kunt inloggen met het reeds bestaande Caren-account. Vervolgens kan er bovenin beeld geklikt worden op ‘code invoeren’. Voer daar de 10-cijferige activatiecode in. Er zal dan gevraagd worden wie u bent en kunt u de huidige zorgpagina aanklikken.
Mocht u dit op een mobiele telefoon doen, dan kunt u het beste de telefoon een kwartslag draaien.
In Caren wordt alles getoond met de naam van de organisatie erachter. Dus er blijft één agenda met afspraken van beide organisaties, één dossier met rapportages van beide organisaties, etc. Uit privacyoverweging hebben de zorgmedewerkers geen inzage in het zorgdossier van de andere organisatie.
-
Ik heb al (ooit) eerder een Caren-account aangemaakt. Moet ik deze gebruiken?
Ja, als u al eerder een Caren-account heeft aangemaakt, dient u deze ook te gebruiken om inzage te krijgen in uw zorgdossier van De Zorgcirkel. Hiervoor kunt u uw account koppelen met de activatiecode die u van ons ontvangt.
Herkent Caren uw mailadres niet? Bezoek dan de hulppagina. Lukt het alsnog niet of weet u uw mailadres niet meer? Neem dan contact op met de helpdesk van Caren via info@carenzorg.nl.
-
Ik ben portaalhouder voor meerdere personen. Kan ik ook binnen één account meerdere zorgdossiers koppelen?
Ja, dat kan. Wanneer u voor meerdere mensen zorgt, kunt u via één Caren-account meerdere mensen toevoegen of een account voor hen aanmaken. Via uw eigen account ziet u rechtsboven de personen voor wie u zorgt.
Wanneer u die aanklikt, komt u in de omgeving van die persoon. Hier kunnen per persoon ook één of meerdere zorgaanbieders aan gekoppeld zijn. (Hiervoor dient u wel een zorgpagina voor die persoon aan te maken. Hoe dit werkt, leest u op de hulppagina van Caren, klik hier) U kunt dus meerdere Caren-pagina’s binnen uw eigen Caren-account aanmaken.
-
Hoe kan ik een telefoonnummer invoeren of wijzigen?
Wilt u uw zorgdossier inzien via Caren, dan is een extra beveiliging nodig. Hiervoor is een telefoonnummer nodig waarop u een code ontvangt. Dit nummer kan een mobiel nummer zijn, huistelefoon of zelfs een buitenlands telefoonnummer. Klik hier voor meer informatie.
-
Hoe kan ik mijn telefoonnummer bevestigen?
Wanneer u uw zorgdossier via Caren wilt inzien, heeft u een telefoonnummer nodig waarop een beveiligingscode verzonden kan worden. Pas wanneer het telefoonnummer bevestigt is, heeft u inzage. Wellicht is dit nog niet gebeurd. Hier leest u hoe u uw telefoonnummer (opnieuw) kunt instellen om daarna te bevestigen.
-
Hoe krijg ik hulp?
Lukt iets niet? Of heeft u problemen met inloggen? Ga naar de hulppagina van Caren en bekijk de uitleg per onderwerp of toets zelf een zoekwoord in.
Help dit niet? Ga dan naar de contact-pagina om hulp in te schakelen.
Wilt u liever dat iemand anders uw cliëntportaal beheert? Dat kan ook. Vraag een naaste om een account voor uw aan te maken. Hierbij kan uw naaste aangeven dat hij of zij uw cliëntportaal zal beheren.
-
Mijn vraag staat er niet tussen!
Bezoek de Caren-helpdesk. Kans is groot dat uw vraag daar wel beantwoord wordt.
Is dat niet het geval? Ga naar de contactpagina om contact op te nemen.
-
Waar vind ik meer informatie over Caren?