Kwaliteit en veiligheid zijn strategische speerpunten van De Zorgcirkel. We staan voor persoonsgerichte, kwalitatief hoogwaardige en veilige zorg. Dat houdt ook in dat we continu alert zijn op hoe we de zorg voor onze cliënten, vaak in samenwerking met hun omgeving, kunnen verbeteren en hoe we eventuele risico’s kunnen minimaliseren. Kwaliteit en veiligheid zijn immers nooit af. Het waarborgen ervan is een continu proces.
Belangrijke graadmeters
Dat doen we op verschillende manieren. In de eerste plaats door over de zorg in gesprek te zijn met onze cliënten, hun omgeving en sociale netwerk (het zogenaamd reisgezelschap). Maar ook door onze medewerkers de ruimte te geven verbeteringen aan te kaarten en aan te brengen. Ook de centrale cliëntenraad en onze samenwerkingspartners houden ons alert. Daarnaast zijn zorgkaartnederland.nl, adviezen en bezoeken van de IGJ en onderzoeken van andere externe partijen belangrijke indicatoren.
Keurmerken en certificaten
Om de kwaliteit van zorg vast te kunnen houden en te leren en verbeteren laten wij ons jaarlijks extern toetsen.
De Zorgcirkel is er trots op dat we de volgende keurmerken en certificaten bezitten:
- ISO 9001
- Roze Loper voor de locaties De Keern, Saenden, Torenerf, Novawhere, Molentocht, Triton, Viervorst, Zuidland
- Topcare certificaat voor de GRZ