Eten en drinken

Eten en drinken zijn belangrijk voor ieder mens, en zeker ook voor cliënten. We willen van iedere eetgelegenheid een waardevol moment maken en de cliënt een fijn gevoel geven. Met eten en drinken kunnen we fijne herinneringen creëren en mooie momenten zelfs herbeleven. Dat is onze visie en daar werken we dagelijks aan. Na besluit tot verkoop van onze productiekeuken Cirkeldis, hebben we hard gewerkt aan de praktische uitwerking van onze visie op eten en drinken en borging van het organiseren en verzorgen van de dagelijkse maaltijden.

Nieuwe leveranciers

De processen van onze productiekeuken Cirkeldis zijn in 2018 verbeterd en zo ook de resultaten. Toch blijven onze inspanningen helaas onvoldoende om een goede exploitatie te realiseren, ook wanneer we alle maaltijden van De Zorg­cirkel in de Cirkeldis zouden bereiden. Daarom is halverwege het jaar besloten om het pand van de Cirkeldis te verkopen en de maaltijdvoorziening uit te besteden aan een derde partij.

Na verschillende smaak- en kwaliteitstesten is de keuze gevallen op Eetgemak als maaltijdleverancier voor bewoners en op Food Connect voor de maaltijdvoorziening voor cliënten die zelfstandig thuis wonen. Deze partijen sluiten het best aan op onze Visie op eten en drinken. In 2020 start het implementatietraject in nauwe samenwerking met de nieuwe leveranciers, regiodirecteuren, facilitair managers, zorgmanagers, horecamedewerkers, diëtisten en logopedisten.